سفارش تبلیغ
صبا ویژن

امداد خودرو جرثقیل و یدک کش

 

نحوه صحیح بکسل کردن خودرو :

نحوه صحیح بکسل کردن خودرو یعنی در مواقعی که ماشین دچار نقص فنی شده و روشن نمی شود و یا دچار حادثه شده باشد، به کار می رود.

 

اکثر کارشناسان کشیدن ماشین با کامیون یدک کش یا وانت / تریلر را بهتر از کشیدن ماشین سواری دیگری میدانند. اما متاسفانه همه به این نوع خودروهای سنگین دسترسی ندارند. در این مقاله قصد داریم به نحوه بکسل کردن خودرو بپردازیم.

 

ممکن است شما در مکانی دور افتاده باشید که کمک گرفتن از آن دشوار باشد و شما مجبور شوید از یک ماشین سواری کمک بگیرید.

 

برای تعیین اینکه آیا می توانید وسیله نقلیه دیگری را با اتومبیل خود یدک بکشید باید اساس کار را بلد باشید تا بتوانید خودرو را با روش های استاندارد و صحیح بکسل کنید.

 

اگر وسیله نقلیه شما پیچ یدک کش داشته باشد و اگر اتومبیلی که یدک می کشید دارای 2 چرخ یا 4 چرخ محرک باشد باید دقت داشته باشید که باید از کشش و درجه بندی وسیله نقلیه خود مطلع باشید.

 

دستور العمل های لازم برای بکسل کردن :

زمانیکه خودروتان دچار نقص فنی شده و مجبور هستید ماشین را تا نزدیک ترین مکانیکی و یا محلی که بتوانید عیب خودرو را برطرف کنید، حمل کنید.

 

می توانید برای این کار از یک خودرویی که قابلیت حمل خودروی شما را داشته باشد، مثل امداد خودرو جرثقیل و یدک کش در تهران کمک بگیرید.

 

این مورد را هرگز فراموش نکنید که اگر در این شرایط از خودروی مناسبی برای یدک و یا همان بکسل کردن خودرو خود استفاده نکنید ممکن است هم به خودروی شما و هم به خودروی حمل کننده ماشین آسیب وارد کند.

 

بنابراین لازم است امداد خودرو جرثقیل و یدک کش در تهران را انتخاب کنید.

 

نکات لازم جهت یدک کشی یا بکسل کردن خودرو :

1_ اطمینان حاصل کنید که شخصی در اتومبیل کشیده شده نباشد. حضور مسافر در وسیله نقلیه یدک کشی نه تنها غیرقانونی است بلکه بسیار ناامن است.

 

2_ چراغ وسیله نقلیه در حال کشیدن را روشن کنید. اگر در شب رانندگی می کنید، چراغ های پارک خودروی یدک کش را روشن کنید تا رانندگانی که پشت سر آن هستند ، آن را ببینند.

 

3_ وسیله نقلیه یدک کش باید بزرگتر و سنگین تر از اتومبیل یدک دار باشد. زیرا به موتور و قدرت و ترمز قوی تری نیاز دارد.

 

یدک کشی با زنجیر :

بعضی از افراد به جای استفاده از سیم بکسل از زنجیر استفاده می کنند چون زنجیر محکم است یدک کشیدن اتومبیل با زنجیر یدک کش در واقع آخرین چاره است و باید فقط برای مسافت های بسیار کم و با سرعت کم در جاده های فرعی و آرام انجام شود.

 

گزینه دیگر برای یدک کشی ماشین به ماشین، میله ی یدک کش است و باید از قبل تهیه کرده باشید. به طور معمول، میله های بکسل دارای طراحی خاص و به شکل A   هستند و روی وسیله نقلیه یدک کش سوار می شوند.

 

میله یدک کش از طریق لنگر نصب شده به عقب به وسیله نقلیه یدک کش متصل می شود. توجه داشته باشید که هنگام استفاده از میله یدک کش ، ایمنی لازم را داشته باشد.